پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۴۵:۳۱

در ششمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل مطرح شد
بررسی مشكلات و چالش‌های صنعت فراساحل كشور

باشگاه خبری فراساحل: در خلال جلسه كمیته مهندسی ساحلی و فراساحلی انجمن مهندسی دریایی ایران كه در روز 11 بهمن 1393 با حضور جمعی از مدیران و متخصصین دریایی و صنعت نفت كشور در سالن كنفرانس شركت نفت فلات قاره برگزار گردید مشکلات و چالش‌های صنعت فراساحل کشور جهت طرح در همایش بین‌المللی صنایع فراساحل عنوان شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، مهندس محمدی از بخش حفاری و ترمیم چاه شرکت نفت فلات قاره گفت: هنوز هیچ عملیات حفاری در آب‌های بین‌المللی ایران صورت نگرفته است. وی ضمن بیان این مطلب افزود: البته در خلیج‌فارس حفاری‌های زیادی کرده‌ایم اما حوزه اکتشافی نفت فلات قاره به خلیج‌فارس محدود شده است و در دریای عمان هیچ عملیاتی صورت نگرفته است. او درباره دلیل این مشکل گفت: بزرگترین چالش موجود، انجام مطالعات ژئوتکنیک و ژئوفیزیک دریایی است.

اهمیت این مطالعات در این است که مشخص می کند محدودیت‌های بستر دریا برای نصب دکل چیست و همچنین مشکل دیگر، نصب دکل در مناطقی است که بستر دریا برای نصب مناسب نیست. دکتر مظاهری دبیر ششمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل نیز اظهار نمود كه مسائل و مشكلات صنعت فراساحل به نوعی مناسب و شفاف در همایش توسط شركت نفت فلات قاره مطرح شده تا زمینه ایده‌پردازی و فعالیت برای متخصصین و اندیشمندان فراهم گردد. در این رابطه شركت نفت فلات قاره استقبال خود را از تهیه مطالب مرتبط با چالش‌های فنی پیش رو و احتمالی صنعت فراساحل و طرح آن در ششمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل اعلام نمود. گفتنی است كه  ششمین همایش بین‌المللی صنایع فراساحل توسط انجمن مهندسی دریایی ایران و مركز پژوهش‌های دریای دانشگاه صنعتی شریف با همكاری ارگان‌های دریایی و شركت‌های نفتی در روزهای 14 و 15 اردیبهشت ماه 1394 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌گردد.



  کد خبر : 443
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :